خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶

دیجیتال مارکتینگ و حوزه های جدید کاری بوجود آمده

دیجیتال مارکتینگ و حوزه های جدید کاری بوجود آمده

سئو,دیجیتال مارکتینگ,

دیجیتال مارکتینگ

همه قبول داریم که دنیای امروزه دنیای تکنولوژی و فناوری و اینترنت است و ما ناگزیر به سمتی می رویم که تمام فعالیت های ما در گرو این دنیای جدید می باشد. باید گفت اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ علاوه بر فعالیت های سازمانی خود در دنیای وب هم فعال هستند و آنجا هم کارهایی می کنند؛ اما چه کارهایی؟

در این بخش از اخبار فناوری اطلاعات با بررسی جایگاه دیجیتال مارکتینگ در جهان امروز در خدمت شما خواهیم بود.

اگر یک کسب و کار بخواهد در حوزه فضای مجازی نیز موفق عمل کند باید به سمت دیجیتال مارکتینگ برود و از روش های گوناگون آن برای بهبود وضعیت خود در دنیای وب بهره ببرد، درست به همین دلیل هم هست که این روزها کسانی که در آژانس دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، حسابی سرشان شلوغ است و شرکت ها برای تحول در شرایط کاری خود و کاهش هزینه ها به این سمت آمده و این نیاز را احساس کرده اند که برای عقب نماندن از بازار باید وارد این عرصه شوند.

بگذارید مکی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال خودمان آشنا شویم…

تلوزیون، رادیو، کامپیوتر، اینترنت، SMS، USSD، دستگاه های عابربانک و…
به نظر شما این وسایل چقدر در زندگی ما تغییر ایجاد کرده؟ مسلما خیلی!!
پس قاعدتا برای شما که صاحب یک کسب و کار هستید باید این موضوع مهم باشد!
و در آخر اینکه جایی که مخاطب زیاد باشد، چه جای خوبی ست برای تبلیغات!

شما این اشتباه را نکنید!

بارها با دوستانی برخورد کرده‌ام که بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) را با بازاریابی آنلاین یکسان می‌دانند!
ولی این دو تا با همدیگر تفاوت دارند!

بازاریابی دیجیتال: بازاریابی با استفاده از رسانه های دیجیتال است.
بازاریابی اینترنتی: بازاریابی با استفاده از رسانه های اینترنتی یا همان آنلاین است.

خودمان هم اذعان داریم که کاملا بدیهی بود! ولی یک سوال، آیا تلوزیون، SMS، USSD، بیلبوردهای الکترونیکی و… جزء رسانه‌های آنلاین هستند؟؟ خب طبیعتا خیر!

بنابراین مفهوم بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده‌تر از بازاریابی آنلاین است. واین دو حوزه با هم تفاوت بسیار زیادی دارند

سئو,دیجیتال مارکتینگ,

جایگاه دیجیتال مارکتینگ در جهان امروز

جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال

بعضی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را نام می‌بریم:

  • سئو (SEO)
  • بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه‌های (رسانه‌های) اجتماعی (Social Media Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • تبلیغات نمایشی یا بنری (Display Advertising)
  • بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
  • بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای (Video games Marketing)
  • بیلبوردهای الکترونیکی (Electronic Bilboards)

دیجیتال مارکتینگ چه فایده ای دارد؟

جدا از این بحث بدیهی که رسانه‌های دیجیتال فوق‌العاده پر مخاطب است  و نباید این فرصت را از دست داد. اگر درست ببینیم، می‌فهمیم که شیوه تصمیم گیری مردم عوض شده است و رد آن را که بگیریم، واکنش مشتریان نسبت به حرف‌هایی که برندها در قالب تبلیغات و… می‌زنند هم تغییر پیدا کرده است!
آن ها به حرف شما خیلی کمتر از کامنت‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی درباره محصول یا خدمات برندتان اهمیت می‌دهند! و بسیاری از موارد این چنینی که شما نباید از آن غافل شوید و باید دانست که زمانی ما موفق خواهیم بود که به این قسمت از بازار نیز توجه داشته و آن را رصد کنیم و برای پیشرفت کسب و کار خود به فعالیت بپردازیم.

در حقیقت باید گفت این طور نیست که بازاریابی دیجیتال برای شما فقط یک کمک کننده باشد؛ بلکه شما “نیاز” دارید تا در رسانه‌های دیجیتال حضوری فعال داشته باشید.

سئو,دیجیتال مارکتینگ,

جایگاه دیجیتال مارکتینگ در جهان امروز

مشکلات پیشروی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال هم مانند سایر روش‌های دیگر دارای چالش‌هایی‌ست. سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش مرور می کنیم:

  • مشتریان همه جا پخش هستند: تنوع بسیار زیاد رسانه‌ها، وجود انواع مختلف دستگاه‌های دیجیتال با روش‌های بیان، روش‌های تبلیغاتی و نمایشی مختلف، که هر یک از آنها در زمانی متفاوت با نوعی دیگر و در موقعیتی خاص و متفاوت، استفاده می‌شود.
  • مشتریان بی‌محلی می‌کنند: جلب توجه مخاطب در رسانه‌های دیجیتال بسیار سخت‌تر از قبل شده است!
    علاوه بر شرکت شما، بی‌نهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روش‌های تبلیغاتی سنتی‌ست.
  • مشتریان مرموز شده‌اند: دسترسی به اطلاعات مخاطب سخت‌تر شده است! البته این اتفاق به خاطر امنیت بالای رسانه‌های دیجیتال نیست! موضوع چیز دیگری‌ست…
    آن قدر اطلاعات به جای مانده از مشتریان در رسانه‌های دیجیتال زیاد شده که تحلیل “یک” نفر هم احتیاج به یک بررسی جامعه‌شناسانه دارد!

بگذارید کمی هم از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای‌تان بگوییم…

به قول مارک زاکربرگ، ما انسان‌ها ابتدا در غارها زندگی می‌کردیم، سپس به روستاها و بعد از آن به شهرها رفتیم و حالا می‌رویم تا به اینترنت مهاجرت کنیم!

شبکه‌های اجتماعی به جزئی تفکیک‌ناپذیر از زندگی مردم دنیا (و مردم ما) تبدیل شده است و البته اهمیت حضور تجاری در این رسانه‌ها، ما را به استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سوق می‌دهد. اما باید این موضوع را هم بدانید که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی صرفا پست گذاشتن در اینستاگرام و تلگرام و جمع‌آوری لایک و فالوئر نیست! هدف می‌خواهد، استراتژی می‌خواهد و البته برنامه‌ی محتوایی!

منبع: www.astpi.ir

دیجیتال مارکتینگ و حوزه های جدید کاری بوجود آمده